Prikaz slučaja karcinoma paratiroidne žlezde kod pacijenata sa hroničnom bubrežnom insuficijencijom

Medicinski glasnik Specijalne bolnice za bolesti štitaste žlezde i bolesti metabolizma(2019)

引用 0|浏览0
暂无评分
摘要
Uvod Karcinom paratiroidne žlezde je redak tumor endokrinih organa i jedan od najređih tumora u ljudskoj populaciji uopšte. Posebno redak entitet predstavlja karcinom paratiroidne žlezde kod pacijenata sa hroničnom bubrežnom insuficijencijom koji su na hroničnoj hemodijalizi. Patogeneza hiperplazije paratiroidnih žlezda kod pacijenata na hemodijalizi je dobro poznata, za razliku od patogeneze karcinoma paraštitaste žlezde koja još uvek nije u potpunosti rasvetljena. U ovom radu prikazan je slučaj pacijentkinje sa sekundarnim hiperparatiroidizimom kod koje je identifikovan karcinom paratiroidne žlezde. Prikaz bolesnika: Žena stara 67 godina primljena je u Centar radi operativnog lečenja sekundarnog hiperparatiroidizma i palpabilne tumorske mase. Hronična bubrežna insuficijencija nastala je kao posledica dve urološke operacije zbog Renal Cell Carcinoma. Serumski nivo paratiroidnog hormona bio je značajno povišen i iznosio je 1022 ng/L, uprkos terapiji analozima vitamina D. Ultrazvučno preoperativno opisana je promena ispod donjeg pola levog lobusa štitaste žlezde promera 27x29x29 mm. Pacijentkinja je operisana, učinjena je donja leva paratiroidektomija, zbog infiltracije ipsilateralnog lobusa štitaste žlezde učinjena je i leva lobektomija. Postoperativno, nivo paratiroidnog hormona iznosio je 56 ng/L. Zaključak: Nakon hirurškog lečenja pacijentkinja je bila normokalcemična, nivo paratiroidnog hormona je značajno redukovan. Kod pacijenata sa sekundarnim hiperparatiroidizmom kod kojih se sumnja ili postavi dijagnoza paratiroidnog karcinoma paratiroidektomija je jedini siguran i efikasan vid lečenja.
更多
查看译文
关键词