Total Hip Arthroplasty in Multiple Sclerosis.

ZEITSCHRIFT FUR ORTHOPADIE UND UNFALLCHIRURGIE(2020)

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摘要
Systemic neurological disease represents a risk factor for complications after total hip arthroplasty (THA), especially for dislocation, infections, gait disorders and fall-related periprosthetic fractures. There is little specific literature on total hip arthroplasty in patients with multiple sclerosis. However, increased revision rates have been reported, which are in part due to dislocations. Implants with increased dislocation safety, e.g. tripolar acetabular systems, can represent a reasonable alternative. Due to gait disorders and a higher prevalence of osteoporosis, specific osteological evaluation and treatment should be considered to prevent periprosthetic fractures. This short review summarizes the current literature on total hip arthroplasty in patients with multiple sclerosis. Zusammenfassung Neurologische Grunderkrankungen bergen in der Huftendoprothetik ein erhohtes Komplikationspotenzial, insbesondere fur Luxationen, Infektionen, Gangstorungen und sturzbedingte periprothetische Frakturen. Zur Huftendoprothetik bei multipler Sklerose gibt es wenig spezifische Literatur. Generell werden jedoch erhohte Revisionsraten verzeichnet. Diese werden zum Teil durch Luxationen bedingt. Zur Senkung der erhohten Luxationsrate konnen Implantate mit vermehrte Luxationssicherheit, z.B. tripolare Pfannensysteme, eine sinnvolle Alternative darstellen. Aufgrund von Gangstorungen und einer hoheren Pravalenz der Osteoporose ist eine osteologische Mitbehandlung empfehlenswert, um das (periprothetische) Frakturrisiko zu senken. Diese ubersicht fasst die aktuelle Literatur zur Huftendoprothetik bei multipler Sklerose zusammen und versucht, praktische Handlungsempfehlungen abzuleiten.
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关键词
total hip arthroplasty,total hip replacement,MS,multiple sclerosis,Huftendoprothetik,Huft-TEP,multiple Sklerose,MS
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